Wijsjes

Stichting Treehouse is gestart met het organiseren van Wijsjes met het idee om de diversiteit en de verborgen plekjes van een stad op een verrassende manier neer te zetten en hiermee een wijk op een positieve manier in de schijnwerpers te zetten. Het zijn naar onze mening niet de grootschalige evenementen die meerwaarde hebben voor de bewoners van een stad. Juist datgene wat er om de hoek gebeurt en waar je eigenlijk geen weet van hebt is interessant. Dat is wat de Wijsjes zijn; intieme ontdekkingstochten door een wijk omlijst door een toegankelijke proeverij van diverse culturele disciplines. Bewoners en ondernemers die hun deuren voor één avond open zetten en de bezoekers een inkijk geven in hun dagelijkse activiteiten omlijst met een gevarieerd programma waarin gevestigde orde en nieuw talent zij aan zij staan. Ieder Wijsje heeft dezelfde basisopzet met een centrale verzamellocaties en routes door de omgeving. Elk wijsje wordt door iemand anders georganiseerd; zo ontstonden Lucy’s, Anna’s, Piet’s en Nora’s Wijsje in Den Haag, Rotterdam en Amsterdam.

Ook een Wijsje organiseren en jouw buurt (her)ontdekken?

T: +31611261998
M: